Cand eram mica am inceput sa scriu o carte. Era despre un soricel si o pisica si, desi, nu-mi amintesc exact continutul stiu sigur ca scriam cu litere de "18" colorate (fiecare pagina alta culoare:) si foloseam o multime de linii de dialog pentruca atunci cel mai mult la o carte imi placea dialogul (cred ca oricine la varsta mea ar fi avut aceasi parere:). Cineva mi-a spus atunci ca ideea mea nu era originala, ca Tom si Jerry erau de mult celebrii. Cred ca nici macar nu invatasem inca ce inseamna "original" dar, intuind am raspuns increzatoare ca ceea ce voi scrie eu nu va semana deloc cu peripetiile animate ale celor doua personaje deoarece ale mele vor fi "altfel". Altfel... imi amintesc ca exact cuvantul asta l-am folosit atunci dar nu mai stiu exact cum aveam de gand sa le fac diferite dar imi amintesc ca soaricele si pisica mea aveau sa se iubeasca si sa fie prieteni pana cand devin adulti (am uitat sa precizes ca romanul incepea cu nasterea si se sfarsea la putin timp dupa nunta lor) iar apoi sa se casatoreasca si sa-si indemne sotiile sa traiasca in pace si armonie.
Stiu, suna copilaresc si poate absurd dar cred ca de atunci si dorinta mea de schimbare. "Toate schimbarile sunt bune" spunea cineva iar cand am auzit pentru prima oara acest lucru nu am indraznit sa cred. As putea parea ipocrita daca va spun ca am urat intodeauna schimbarile sau ca m-am temut de ele dar am incercat mereu sa le infaptuiesc. Din dorinta de schimbare am realizat, cand abia invatasem sa scriu, primele capitole ale unui roman "diferit" iar acum poate tot din aceeasi dorinta incerc sa-i fac pe oameni sa creada "altceva". Daca as avea doua minute la dispozitie sa-ti arat ca 1+1 fac 3 ti-as demonstra intr-unul singur... as putea sa-ti arat cum merg in fiecare zi pe Everest sau cum devin in cel mai scurt timp alta persoana...
Ca tot vorbeam de schimbari... intradevar, le-am urat dar in timp ce scriu asta ( nu o sa ma credeti dar acum sunt in trolebuz :) imi dau seama cata dreptate avea cel care m-a atentionat: nu toate schimbarile sunt placute dar toate sunt bune, daca nu sunt de la inceput au macar o urmare minunata. O sa continui sa schimb idei... dar asta nu ma face sa nu mai urasc schimbarile...

2 comments:

schimbarile sunt necesare...si nu tot ce e necesar e si bun...in a schimba si in a te schimba exista o arta: aceea de a sti ce sa schimbi. E trist cand se schimba ceva de la sine...adica, vii intr-o zi acasa si observi ca cineva ti-a facut ordine in lucruri...asta e groaznic, nu trist:D...ne schimbam pentru ca trebuie sa ne adaptam, ne schimbam pentru ca peste cativa ani ceva nu o sa ne mai permita sa ne plimbam cu umbrela de ploaie cand nu ploua...

 

ceva nu o sa ne mai perimita? atunci o sa ignor ceva-ul ala si o sa te rog sa mai aduci odata umbrela....